Які проблеми порушуються у творі Т.Манна «Маріо і чарівник»

Розміщено від Tvir в Вторник 25 мая

У творі природу змальовано в імпресіоністичному дусі: автора цікавить не стільки сама природа, скільки враження від неї. Колоритні метафори: «ця погода одурманює людину», порожнеча неба «давить тебе» у контексті твору сприймаються як такі, що допомагають зрозуміти психологічний стан оповідача і всієї публіки, одурманеної атмосферою в Торре.

У новелах Т.Манна часто зустрічаються афоризми. Не є виключенням й твір «Маріо і чарівник». У ньому привертають увагу такі афористичні вислови: «Світ шукає тиші й відлякує її, коли зі сміховинною пристрастю кидається на неї…», «…Діти — особлива людська порода, окреме суспільство, так би мовити, своя нація…», «… Тільки лінощі заважають нам виходити з прикрого становища», «Все чудне вже саме собою цінне незалежно від того, яке почуття воно викликає — приємне чи неприємне», «Мова править за мірило людини», «…Наказі послух нерозривно зв’язані, грунтуються на одному принципі — хто вміє слухатись, той у міс й наказувати, і навпаки: одна Ідея містить у собі й другу, як ідея народу й вождя».

Для стилю Манна характерні різноманітні символи: сим-воли-персонажі, символи-події, символи-деталі. Цю особливість можна простежити й на прикладі даної новели. Символічними насамперед є образи головних персонажів: в образі Чіполли вгадується символ фашизму, у ширшому значенні — будь-якого зла, антигуманного начала; образ Маріо символізує добро, супротив злу. Символічно сприймаються й події твору. Так, фокуси чарівника асоціюються з діями фашистів, з будь-якими вчинками, спрямованими на знеособлення людини й підкорення її чужій волі. «Розгортаючи новелу, Манн все чіткіше розкриває її підтекст і, зрештою, прямо вказує, що «мистецтво» Чіполли споріднене з фашизмом, а те, що цей зловісний горбань витворяє у невеличкому курортному містечку, — це, власне, точний відповідник усієї діяльності фашистів, і не лише в італійському масштабі». Фінал твору також має символічне значення. Виклик Маріо й смерть Чіполли утверджують віру в активну відсіч злу, в торжество гуманізму. Серед символічних деталей особливо яскравими є вже згадувані атрибути чарівника, а також такий елемент портрета, як горб, що символізує духовне каліцтво гіпнотизера. Як зазначає Д.Наливайко, новела «Маріо і чарівник» була першим відверто антифашистським твором письменника.

Новела виходить за межі опису конкретної історичної си туації. Вона й нині звучить як палкий протест проти будь-якого приниження людини. Завершуючи твір визволенням з жах ливого полону магії, письменник висловлює віру в перемог гуманного начала. Т.Манн прогнув донести ДО читачів думку про те, що мир і злагода пануватимуть у суспільстві, вільном від таких чарівників, як Чіполла. До подібних образів зверта лися у своїй творчості й інші письменники. Це, зокрема Е.Т.А.Гофман (повість «Крихітка Цахес на прізвисько Цінно бер»), П.Зюскінд (роман «Запахи»). Ці твори звучать як пе ресторога конкретній ЛЮДИНІ Й цілим народам від дурману тоталітаризму.



Стислі перекази творів письменників, готові домашні завдання з літератури. Скачати твори з української літератури безкоштовно.
2009-2018 © Відмінник - шкільні твори з літератури. Дизайн студія. Керівник проекту Nikolayshuk Klavdiy. Зв'язок. Усі твори захищені.

Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru