Питання походження чарівної казки

Твір розміщено в Зразки шкільних творчих робіт від Tvir в Среда 15 октября

Питання походження чарівної казки загалом поставлене монографії У. Я. Проппа «Історичне коріння чарівної казки».

Відмінність цих робіт від англійських у тому, що подібність казок пояснюється не єдністю людської психіки, та її закономірною зв’язком із формами матеріального виробництва, які ведуть до однаковим чи подібним формам соціального життя і ідеології. Один із труднощів стадіального вивчення у тому, що ми маємо чіткої й загальновизнаною періодизації стадій розвитку людського суспільства. Фундамент на таку періодизації закладено Л.

Морганом. Ф.

Енгельс присвятив цього питання п’яту главу («Доісторичні щаблі культури») своєї праці «Походження сім’ї, приватної власності і держави» і підняв його за принципову висоту. З того часу матеріал нагромадився у безлічі, і він потребує більш диференційованих і точних визначень, ніж було дати 70—80 років тому вони.

Ми нерідко змушені задовольнятися занадто загальними категоріями «родової лад», «рабовласницьке аграрне держава» тощо. буд.

Крім стадії, що у найзагальніших рисах його може бути оцінена як стадія первісності, у російській науці піддавалася вивченню стадія, типовим вираженням якої є класична античність. Культурне й загальнолюдське значення античності настільки велика, що цікавість до ній міг позначитися й на вивченні казки як у європейській, і у російської до — і післяреволюційної науці (зведення виготовленого такому випадку європейської наукою — у Вольті — Поливання — Bolte, Polivka, IV, 95—127).

У російській науці питання значенні казки вивчення античності отримав особливе розвиток після революції, а й раніше він порушувалося на роботах, наприклад, київського вченого У. П. Клингера і петербурзького професора Ф.

Ф. Зелінського. Робота Клингера «Казкові мотиви в "Історії" Геродота» не поступається кращим європейським трудам ту тему.

У інших роботах античні матеріали пов’язуються з сучасним станом фольклору («Тварини в античному і сучасному марновірстві», «Дві античні казки про орлу та його пізніші відображення»). Античність тут сприймається як джерело, розсадник пізніших явищ культури.

На той самий точки зору стоїть Зелінський у роботі «Антична Ленора» . Думка про значення античності для пізніших культур й у сучасності — одну з основних ідей Зелінського.

Ця ідея, проте, є щось інше, ніж принцип стадіальності до вивчення фольклору, хоча які й Андрійовича не виключають одне одного. Народні фольклорні основи античної комедії розглянуті Зелінськ у роботі про казковою комедії в Афінах ("MarchenkomBdieinAthen"). Один із найбільших його заслуг, ще досить оцінена фольклористами, полягає у відкритті особливого внутрішнього закону фольклорних епічних творів, названого їм «законом хронологічної несумісності». Закон цей, коротенько, у тому, що у народної епічної поезії неможливі паралельні одночасні події двома театрах действия298. Закон цей простежений Зелінськ на «Іліаді», де, по суті, вона вже порушений.

На казці може бути простежений у його чистому, початковому вигляді. Під час вивчення поетики казки цього закону може бути обійдений: він являє собою жодну з основних закономірностей казковою композиції.

Сподобався твір? Збережи в закладках - » Питання походження чарівної казки. Це не складно, зате не втратиш!

Рекомендую також наступні твори:

  • Нет подходящих публикаций

  • Комментариев нет

    Нові твори

    Извините, комментирование на данный момент закрыто.






    Стислі перекази творів письменників, готові домашні завдання з літератури. Скачати твори з української літератури безкоштовно.
    2009-2018 © Відмінник - шкільні твори з літератури. Дизайн студія. Керівник проекту Nikolayshuk Klavdiy. Зв'язок. Усі твори захищені.

    Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru