О. Н. Веселовський

Твір розміщено в Зразки шкільних творчих робіт від Tvir в Четверг 16 января

Надзвичайний поглиблення питання поетичних формах, зокрема і формах казки, дістала в А. М. Веселовського. Геніальна простота думки Веселовського у тому, що «форма» і «ідея» (чи «зміст») їм будь-коли роз’єднуються і протиставляються. Навпаки, сама форма є вираз ідеї. Історична поетика «вчить нас, — писав Веселовський, — що у успадкованих нами формах поезії є щось закономірне, вироблена общественно-психологическим процесом, що поезію слова не визначити духовним поняттям краси, і її вічно коїться в народному поєднанні цих форм з закономірно изменяющимися громадськими ідеалами».

Веселовський ряді конкретних досліджень показав, ніж формою є вираженням світогляду. Такі його роботи: «З епітета» (1895), «Епічне повторення як хронологічний момент» (1897), «Психологічний паралелізм та її форми у відбитку поетичного стилю» (1898) (Веселовський, 1940, 73—199). Проте задля казки їм цього було зроблено.

Щоправда, Веселовський «Поетиці сю-жетов» створив вчення про окремості мотивів і сюжетів і показав цю окремість головним чином казці. Але це вчення, хоч і ілюстроване прикладами з казки, має як широке значення й застосування їх всім жанрів епічного творчості. Мотив є найпростіша, неразложимая далі оповідальна одиниця. Сюжет є комбінація мотивів.

Таке поділ мотиву і сюжету є величезне завоювання, бо вона створює умови для наукового аналізу сюжетів, аналізу їх складу і дає можливість ставити питання генези й історію. Як мотив, і сюжет, продовжує їх розвиток для Веселов-ского немає самодостатнього значення, а служать відбитком побутових умов та розвитку світогляду. Для Веселовського мотив первісніша сюжету, з погляду генетичної. Казка як складається з мотивів, а й створюється їх. У його лекціях з історії епосу є розділ, озаглавлений «Казкові схеми».

«Чим древнє казка, тим простіше її схема, і що новішим, тим паче вона ускладнюється. Так, наша російська казка вже комбінаційна, й ті, що свідчать про її давнини, грунтуються на удаваної посилці, ще разработанной»131. Отже, розробка поетики є для історичного вивчення казки. Сам Веселовський, проте, відчував недостатню аргументованість свої волелюбні ідеї і виступив із ними друку. «Лекції» були размножены лише у формі литографированного видання і вперше було опубліковано у друку У.

М. Жирмунськ 1940 р. «Поетика сюжетів» також залишилася незакінченої. У «Лекціях» Веселовський показує недостатність усіх існуючих теорій. Звідси висновок: «…

питання зводиться до потреби побудувати морфологію казки, чого поки що не зробив». Отже, бачимо, що вивчення форми належить Веселовським основою історичного й будь-якого від іншого вивчення казки. З численних робіт Веселовського лише одне («Казки про Іванові Грозному») присвячена власне казці. Але окремі вислови щодо зв’язку казки, з іншими жанрами є в багатьох його працях.

Рецензії на що з’являлися збірники казок становлять цілий том132, але у них Веселовський уникає проблеми жанру, а зачіпає інші питання, про які буде вказано нижче.

Сподобався твір? Збережи в закладках - » О. Н. Веселовський. Це не складно, зате не втратиш!

Рекомендую також наступні твори:

  • Нет подходящих публикаций

  • Комментариев нет

    Нові твори

    Извините, комментирование на данный момент закрыто.






    Стислі перекази творів письменників, готові домашні завдання з літератури. Скачати твори з української літератури безкоштовно.
    2009-2018 © Відмінник - шкільні твори з літератури. Дизайн студія. Керівник проекту Nikolayshuk Klavdiy. Зв'язок. Усі твори захищені.

    Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru