Характеристика образу Мефістофеля з роману Фауст

Твір розміщено в Твори з зарубіжної літератури від Tvir в Суббота 20 декабря

Мефістофель — один з центральних персонажів трагедії — в смисловому відношенні дуже багатозначний. М., з одного боку, утілює той світ нечистої, «диявольської» сили, з якою Фауст вступає в договір, сподіваючись угамувати свою спрагу безмірних знань і насолод. Проте М. утілює і «зло» як витік протиріччя, початок занепокоєння, незадоволення, як спонукання до дії. В той же час з М. зв’язується заперечення усього відсталого, фальшивого в громадських встановленнях і в думках людей, уся сатирична стихія в «Фаусті». Нарешті, бажаючи оволодіти душею Фауста, М. постійно втручається в його дії, спотворює ті або інші його наміри, що нерідко веде до трагічного результату(так, разом з самим Фаустом, М., поза сумнівом, є одним з винуватців загибелі Маргарити). Вже в «Пролозі на небі» визначається особливе значення М. в трагедії. Господь Бог дає йому дозвіл випробувати Фауста, щоб пробудити його до діяльності («З ліні людина впадає в сплячку. / Ступай розворуши його застій, / Крутися перед ним, томи і турбуй.».). Але в цьому ж пролозі вустами Господа Бога передбачена кінцева поразка М. в змаганні за душу Фауста. У першій частині трагедії М. являється Фаусту в хвилину душевної смути і жорстоких сумнівів. Він атестує себе як «частину сили тієї, що без числа / Творить добро, всьому бажаючи зла». Це — дух абсолютного заперечення. Уклавши договір з Фаустом, М. починає спокушати його. Спочатку він веде його в Лейпціг, в льох, на буйну студентську гулянку, де М. знущається з бенкетуючих грубіянів. Потім — в кухню відьми, де готується вогняне зілля, яке повинне омолодити Фауста і пробудити в нім розгул інстинктів. Ця сцена, де підручними відьми виступають звіри, рясніє непристойностями, але також і відвертими політичними натяками: звіри, підручні відьми, несуть М. корону, що розщепнулася надвоє, і стрибають з її уламками. Незабаром саме М. влаштовує знайомство Фауста з Маргаритою. У другій частині трагедії, у міру того як розширюється сцена діяльності Фауста, М. ще частіше міняє свої вигляду, виступаючи в самих різних ролях. Як і раніше він грає роль саркастичного заперечувача, знущається з усього застарілого і відсталого; у тих же випадках, коли він виступає як помічник Фауста, він знову — як і в першій частині — нерідко і зловмисно спотворює його волю. Спочатку Фауст і М. виявляються при дворі імператора, М. стає придворним блазнем. Щоб поповнити спорожнілу казну, він пропонує імператорові випускати паперові гроші під фантастичне забезпечення підземних багатств і кладів. Потім він бере участь у пошуках троянської Олени, переживає різні пригоди у світі міфологічних істот старовини і, прийнявши вигляд відомою з древніх міфів потворної Форкиады, охороняє спокій закоханої пари — Фауста і Олени — у відокремленому замку. Своєрідна роль М. в п’ятому, завершальному акті трагедії. Коли Фауст отримує в дар від імператора приморський край, який він задумав перетворити на квітучу країну, М., користуючись його довірою, починає тут зухвало господарювати. М. безсоромно займається розбоєм і піратством; особливо зловісну роль грає він в долі немолодого подружжя — Филемона і Бавкиды. Фауст пропонує їм нові угіддя, хоче переселити їх на інше місце, підручні ж М., уломлюється в хатину людей похилого віку, видворяють їх силою. Люди похилого віку помирають, їх хатина згорає дотла. Трагічною іронією забарвлені завершальні епізоди другої частини. Осліплий і дряхлий Фауст все ще мріє про осушення боліт, про великі діяння, але М.(цього разу наглядач, що наглядає за роботами) наказує лемурам, своїм підручним, не зводити насип, а рити могилу Фаусту. Після смерті Фауста М. намагається, нарешті, оволодіти його душею, але хор ангелів сповіщає про виправдання Фауста.

Сподобався твір? Збережи в закладках - » Нові твори. Це не складно, зате не втратиш!

Рекомендую також наступні твори:

  • Фауст характеристика образа Мефистофеля
  • Фауст характеристика образа Маргарити
  • Фауст характеристика образу Вагнера

  • Психологізм образу Ката-’Сікутора’ в сатиричному оповіданні О. Кониського ‘Сікутор’

    Твір розміщено в Твори з зарубіжної літератури від Tvir в Суббота 20 декабря

    Життєвою основою творів О. Кониського найчастіше ставали спостереження над життям селян, міської бідноти, чиновників, священиків, сільської та міської інтелігенції Чернігівщини, Полтавщини, а також особисті враження, винесені з часів заслання та від спілкування з людьми під час адвокатської практики.

    Далі весь твір…

    Сподобався твір? Збережи в закладках - » Нові твори. Це не складно, зате не втратиш!

    Рекомендую також наступні твори:

  • Романтизм у зображенні героїв Едгара По
  • Реалістичне зображення теми визвольного руху в оповіданні «Салдатини!»
  • Протиставлення добра злу в оповіданні В. Винниченка ‘Федько-халамидник’

  • Вплив поеми Гомера «Одіссея» на подальшу літературну традицію

    Твір розміщено в Твори з російської літератури від Tvir в Суббота 20 декабря

    Гомер стоїть на початку, в середині і в кінці життя кожного юнака, кожного зрілого мужа і кожного старця”, — писав грецький філософ І ст. н.е. Діон Хрисостом. Існує безліч висловлювань про Гомера, але в одному з них значимість Гомера, “батька поетів”, для античності висловлена з особливою переконливістю: Томеру, — за словами великого давньогрецького філософа Платона, — Еллада зобов’язана своїм духовним розвитком”. Гомер — вихователь Еллади.

    Далі весь твір…

    Сподобався твір? Збережи в закладках - » Нові твори. Це не складно, зате не втратиш!

    Рекомендую також наступні твори:

  • Вплив поеми Гомера «Одіссея» на подальшу літературну традицію
  • Мандри Одіссея (за твором Гомера)
  • Розкажіть про Гомера як легендарного основоположника європейської літератури. Поясніть суть гомерівського питання

  • Мої враження після прочитання драми ‘Украдене щастя» (3 варіант)

    Твір розміщено в Твори з російської літератури від Tvir в Суббота 20 декабря

    Нещодавно я прочитала драму І. Франка «Украдене щастя». Це драма з сільського життя. Тема і сюжет цього твору виникли у письменника під час дослідження народної «Пісні про шандаря». В драмі змальовується трагедія особистого життя трьох головних персонажів: Анни та Миколи Задорожних і Михайла Гурмана. Щастя було украдене у всіх трьох. Головні дії відбуваються в хаті Анни та Миколи. Перед нами із спогадів і розмов героїв постають події з їх попереднього життя.

    Далі весь твір…

    Сподобався твір? Збережи в закладках - » Нові твори. Це не складно, зате не втратиш!

    Рекомендую також наступні твори:

  • Мої враження після прочитання драми «Украдене щастя» III варіант
  • Хто в кого вкрав щастя? (за драмою І. Я. Франка ‘Украдене щастя»)
  • Мої враження після прочитання драми ‘Украдене щастя» (2 варіант)

  • Мертві душі характеристика образу Коробочка Настасья Петрівна

    Твір розміщено в Твори з російської літератури від Tvir в Суббота 20 декабря

    Коробочка Настасья Петрівна — вдова-поміщик, колезька секретарка; друга(після Манілова і перед Ніздряним) «продавщиця» мертвих душ. До неї(гл. 3) Чичиков потрапляє випадково: п’яний кучер Селіфан пропускає безліч поворотів на поворотному шляху від Манілова. Нічна «потьма», грозова атмосфера, супроводжуючі приїзд до Настасье Петрівні, лякає-зміїне шипіння настінного годинника, постійні спогади К.

    Далі весь твір…

    Сподобався твір? Збережи в закладках - » Нові твори. Це не складно, зате не втратиш!

    Рекомендую також наступні твори:

  • Особливості жанру й композиції поеми Миколи Гоголя ‘Мертві душі’ (2)
  • Подорож Гуллівера характеристика образу Ліліпутів
  • Злочин і покарання характеристика образу Раскольникової Пульхерії Олександрівни



  • Сторінка 8 з 1880«123456789101112131415» »



    загрузка...

    Стислі перекази творів письменників, готові домашні завдання з літератури. Скачати твори з української літератури безкоштовно.
    2009-2013 © Відмінник - шкільні твори з літератури. Дизайн студія. Керівник проекту Nikolayshuk Klavdiy. Зв'язок. Усі твори захищені.

    Яндекс.Метрика Рейтинг@Mail.ru